DISTRIBUIE PE

RAPORTUL NONFINANCIAR ANUAL AFERENT ANULUI 2019 in acord cu Ordinul 3456/2018

1.      GRUPUL SOCIETE GENERALE

 

1.1      ISTORIA GRUPULUI

 

Societe Generale a fost instituita prin decret imperial semnat de catre Napoleon al III-lea la 4 Mai 1864. A fost infiintata de catre un grup de industriasi, producatori si finantatori cu scopul de a „sprijini si dezvolta comertul si industria in Franta”. Chiar si in anul de infiintare, banca a gasit timp sa isi deschida prima sucursalala Bordeaux; prima veriga a unui lant national care va creste continuu pentru a acoperi toata Franta. Banca a deschis prima sucursala din Paris, aproape de bursa de capital, in 1865. Cinci ani mai tarziu, Societe Generale va avea 15 sucursale la Paris si 32 in toata tara. Prima filiala internationala a fost deschisa la Londra in anul 1871.

 

1.2      EVOLUTIA PE SCURT:

1.3      ISTORIA SI SEMNIFICATIA LOGO-ULUI

 

De la primele monograme la patratul rosu si negru, identitatea vizuala a Societe Generale a evoluat de-a lungul timpului ca raspuns la cerintele in continua schimbare in ceea ce priveste comunicarea si vizibilitatea.

Monograma „SG” si-a facut aparitia la sfarsitul secolului XIX sub forma de mozaic de perete sau sub forma de litere intretesute. Conceptul de „LOGO” a ramas nedezvoltat pana la primul razboi mondial iar utilizarea unei stampile era obiceiul companiilor industriale care trebuiau sa aleaga un semn prin care sa fie recunoscute vizual de catre consumatori.

Patratul evoca soliditate, rezistenta si rigurozitate, in timp ce contrastul de culoare indica relatia echilibrata dintre banca si clientii sai. Culoare rosie reprezinta Pasiune si Emotie, culoarea neagra Solemnitate si Seriozitate iar culoarea alba reprezinta Deschidere.

 

1.4      DESCRIEREA ACTIVITATII

 

Societe Generale este unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiar-bancare. Bazat pe un model bancar universal diversificat, Grupul combina soliditatea financiara cu o strategie de crestere durabila, isi propune sa fie un punct de referinta in relatiile bancare, recunoscut pe pietele pe care acesta actioneaza, aproape de clienti, in special pentru calitatea si angajamentul echipelor sale de profesionisti.

Societe Generale a jucat un rol vital in economia mondiala in cei 150 de ani de activitate. Avand mai mult de 148.000 de angajati, cu sedii in 76 de tari, deserveste 32 de milioane de clienti in intreaga lume in activitati zilnice.

Echipele Societe Generale ofera consultanta si servicii pentru clienti individuali, companii si institutii in trei domenii de baza:

  • Retail Bancar in Franta: Prin reteaua de sucursale Societe Generale, Credit du Nord si Boursorama, oferind o gama completa de servicii financiare multichannel bazandu-se pe avantajul inovatiei digitale.
  • Retail Bancar international: Servicii financiare si de asigurari, cu o prezenta in economiile emergente si marile linii de business specializate.
  • Solutii bancare globale corporate si de investitii: Private banking, servicii de gestionare a activelor si de valori mobiliare, cu expertiza recunoscuta, rateing-uri internationale de top si solutii integrate.

 

2.      SG EUROPEAN BUSINESS SERVICES S.A.

 

2.1      DESCRIEREA

Societe Generale European Business Services S.A. (SG EBS) a fost fondata in 2011, ca centru de servicii pentru grupul Societe Generale. Compania ofera servicii profesionale de inalta calitate, in diverse domenii de activitate pentru entitatile Grupului din intreaga lume.

Activitatea Societe Genereale European Business Services S.A.  a crescut substantial in ultimii ani, de la un singur SSC specializat in domeniul Financiar in 2011, compania s-a tranformat intr-un centru complex ce ofera o gama extinsa de servicii: financiare, resurse umane, IT, iar ultima linie de business se concentreaza pe sustinerea functiilor corporate din domeniul operational, de tipul KYC (Know your Customer) sau back office.

In 2012, a fost deschis si SSC HR pentru a completa portofoliul de servicii ale companiei cu domeniul resurselor umane. In 2015, lansarea SSC IT a ajutat grupul sa isi extinda operatiunile IT in Europa de Est. Nu numai ca a sustinut cresterea activitatii in cadrul grupului Societe Genereale European Business Services, dar a si contribuit la marirea portofoliului de servicii oferite.

Acum, Societe Genereale European Business Services S.A. este un centru de servicii pentru numeroase entitati ale Grupului, deservind 35 de tari pentru toate liniile de business majore ale Societe Generale. Societe Generale se bazeaza din ce in ce mai mult pe centrele sale de servicii, acest lucru facand parte din strategia de transformare a Grupului la nivel mondial.

 

 

2.2      VALORILE COMPANIEI

 

  • SPIRIT DE ECHIPA: “In lumea noatra in continua schimbare, clientii nostri isi doresc o banca care s-a dovedit a fi un partener responsabil, de incredere si agil. Ca echipa, le satisfacem nevoile cu abordarea noastra imbunatatita de diversele expertize si cunostinte ale tuturor. Dorim sa devenim si mai mult banca centrata pe relatie si sa colaboram cu clientii nostri in modul in care dorim sa lucram unul cu altul: ascultand, construind impreuna, evaluand contributiile si sa fim uniti atat in succesele noastre cat si in dificultatile noastre.”
  • INOVATIE: “Ne straduim sa imbunatatim in mod constant experienta clientilor nostri, lucrand impreuna pentru a ne adapta solutiile, practicile si relatiile la cerintele de maine, in special prin valorificarea inovatiei tehnologice. Credincios spiritului nostru antreprenorial, ne schimbam modul de lucru prin promovarea partajarii, experimentarea si gandirea din cutie. De asemenea, invatam de la succese si esecuri.”
  • RESPONSABILITATE: “In calitate de bancheri, contribuim la dezvoltarea economica, sociala si durabila a mediului in economiile in care ne desfasuram activitatea. Vrem sa-i ajutam pe clientii nostri sa isi indeplineasca potentialul proiectelor, acordand atentie la riscuri sub toate aspectele. Responsabilitatea noastra si codul etic implica satisfacerea rapida a nevoilor clientilor nostri, pastrand in acelasi timp interesul pe termen lung al tuturor partilor interesate si respectand cu strictete regulile profesiei noastre. Responsabilitatea noastra poate fi vazuta si in curajul nostru de a raspunde pentru actiunile si deciziile noastre si de a ne exprima opiniile noastre in mod transparent. In cele din urma, inseamna sa acordam la fel de multa importanta modului in care obtinem rezultate ca si rezultatelor in sine.”
  • ANGAJAMENT: “Angajamentul nostru provine din satisfactia continua a clientilor nostri si de mandria pe care o avem in profesia noastra si a grupului nostru. Impreuna, ne straduim zilnic sa facem o diferenta care sa contribuie la reusita atat a proiectelor clientilor, cat si a noastra. Promovam implicare si realizare profesionala pentru toti. Incurajam relatii bazate pe incredere si respect reciproc, atat in ​​interiorul cat si in afara bancii.”

 

2.3      STRATEGIA SG EBS PENTRU 2020

2.4      STRUCTURA COMPANIEI

 

 

2.4.1        FUNCTIILE SUPORT

Aceasta divizie ofera, prin departamente bine definite, suport functional in diverse aspecte ale activitatilor de grup principale: COO, HR CORP, FIN CORP, Audit Intern, Nivelul 2 Control, Transformation Office

 

2.4.1.1         COO

Aria COO include departamente cheie in desfasurarea optima a activitatii companiei, cum ar fi:

Departamentul Achizitii si Administrativ acorda suport activ desfasurarii in bune conditii a activitatii companiei, fiind responsabil de gestionarea activitatilor de suport pentru colegii care calatoresc si gestionarea aplicatiilor de calatorie, desfasurarea de licitatii si selectii de furnizori interni si internationali pentru toate departamentele noastre, procesarea si urmarirea comenzilor de produse/servicii catre furnizori si relatia cu acestia, administrarea si urmarirea contractelor cu furnizorii de produse/servicii.

Departamentul Real Estate de ocupa cu proiecte de dezvoltare imobiliara si extindere/modificare spatii de lucru, suport pentru mutarile angajatilor in spatiile SG EBS, activitatile de receptie vizitatori si office management (sali de meeting, protocol, evenimente interne, office supply), administrarea si intretinerea spatiilor noastre (curatenie, reparatii, verificari periodice la instalatiile de aer conditionat/electrice), administrarea parcului auto si a locurilor de parcare.

Departamentul de Asset Management este responsabil cu inregistrarea, inventarierea si monitorizarea stocurilor de mijloace fixe si obiecte de inventar si intocmirea rapoartelor aferente administrarii de mijloace fixe si obiecte de inventar.

Activitatea Departamentului de Control Intern se bazeaza pe o practica de afaceri solida, care impune eficienta. Acest departament ne sustine pentru a ne atinge obiectivele in concordanta cu politicile, procedurile, practicile si structurile organizatorice implementate, asigurand:

  • Analiza si evaluarea riscurilor la care se expune compania noastra;
  • Implementarea unui mediu de control intern adecvat care sa ajute compania in gestionarea si minimizarea riscurilor;
  • Dezvoltarea, mentinerea si implementarea unei strategii de continuitate a activitatii si de gestiune a situatiilor de criza;
  • Implemenentarea politicilor de conformitate in concordanta cu regulile Grupului;
  • Implementarea tuturor masurilor necesare in vederea conformarii cu legislatia privind protectia datelor cu caracter personal;
  • Monitorizarea si implementarea unui cadru de actiuni si masuri menite sa protejeze compania de riscuri privind securitarea informatiei si securitatea fizica;
  • Instruirea tuturor oamenilor din companie cu privire la gestionarea riscurilor, conformitate, protectia datelor, securitate informatica si continuitatea activitatii.

 

Departamentul Legal creeaza, verifica si revizuieste contractele cu furnizorii, asigurandu-se ca prevederile legale, dar si politicile companiei sunt respectate, ofera asistenta legala in ceea ce priveste aplicarea dreptului muncii, dreptului societar, dreptului civil si a altor ramuri de drept ce intereseaza compania, furnizeaza consultanta departamentului de HR in ceea ce priveste spetele de dreptul muncii sau de dreptul securitatii sociale, urmareste modificarile legislative pentru a se asigura ca SG EBS respecta ultimele acte normative publicate, informeaza managerii asupra ultimelor noutati in materie legislativa care ar putea fi de interes, revizuieste documentele interne ale companiei, precum politicile sau regulamentele interne. De asemenea, furnizeaza consultanta in ceea ce priveste riscurile pe care compania le-ar putea intampina prin incheirea anumitor contracte si ofera solutii alternative care prezinta riscuri minime.

 

Departamentul de Comunicare are ca obiectiv construirea unei imagini puternice, consistente si coerente a companiei noastre si, in acelasi timp, aliniate brandului Societe Generale. Comunicarea Corporate implica:

  • Promovarea brandului si protejarea reputatiei companiei;
  • Comunicare interna: mesaje interne, promovarea proiectelor interne;
  • Comunicare externa: dezvoltarea de campanii publicitare si de imagine, articole, parteneriate, social media;
  • Responsabilitate sociala corporativa, oportunitati de voluntariat;
  • Evenimente Corporate.

 

Departamentul Securitate si Sanatate in Munca are trei arii de activitate: siguranta, sanatate si gestionarea deseurilor.

  • Activitatea de siguranta presupune:
  • Identificarea si evaluarea riscurilor la locul de munca, stabilirea si implementarea masurilor privind eliminarea sau diminuarea acestora;
  • Stabilirea tematicilor anuale de instruire SSM & SU;
  • Instruirea specifica SSM & SU la angajare si periodic (administrarea fiselor individuale de instruire);
  • Inregistrarea, comunicarea si cercetarea incidentelor si accidentelor de munca;
  • Stabilirea si implementarea masurilor de prim ajutor (pregatirea responsabililor pentru acordarea primului ajutor, verificarea si dotarea truselor de prim ajutor, stabilirea responsabilitatilor prin proceduri specifice);
  • Stabilirea si implementarea masurilor pentru situatii de urgenta (pregatirea responsabililor pentru evacuarea oamenilor, stabilirea responsabilitatilor prin proceduri specifice);
  • Organizarea trimestriala a Comitetelor de Securitate si Sanatate in Munca.
  • Pe partea de sanatate, departamentul se ocupa cu:
  • Programarea pentru controlul medical la angajare si periodic, monitorizarea implementarii recomandarilor medicale din fisele de aptitudine;
  • Monitorizarea serviciilor medicale preventive (sugestii, reclamatii din partea echipei);
  • Promovarea sanatatii la locul de munca (masaj la birou, ergonomie, « Well-being »);
  • Monitorizarea conditiilor mediului de lucru (temperatura, umiditate, luminozitate, calitatea aerului);
  • Evaluarea conditiilor de munca prin medicina muncii a femeilor insarcinate;
  • Persoana de contact pentru Asigurarea de Viata de Grup.
  • In ceea ce priveste gestionarea deseurilor, departamentul se ocupa cu:
  • Promovarea reducerii cantitatii de deseuri generate;
  • Promovarea colectarii selective a deseurilor;
  • Monitorizarea si inregistrarea cantitatilor de deseuri generate;
  • Eliminarea controlata a deseurilor din echipamente electrice si electronice;
  • Organizarea campaniilor pentru protectia mediului;

 

 

 

2.4.1.2        FINANCE CORPORATE

Departamentul Finance Corporate este o divizie de asistenta corporativa responsabila cu planificarea, evidenta si raportarea asupra resurselor financiare si ale indicatorilor derivati ai Centrului de Servicii. Misiunea sa cu privire la procesul de asistenta decizionala este sa furnizeze, la fiecare nivel de interes, informatii relevante cu privire la performantele financiare anterioare, actuale si viitoare. Asigurandu-se ca resursele financiare sunt gestionate profesional si adecvat, cu o monitorizare atenta a nivelului costurilor. Asigurarea respectarii cerintelor legale locale in materie fiscala; Strategia utilizarii optime a resurselor cu accent pe optimizarea si oportunitatile de dezvoltare

Departamentul Finance Corporate acopera urmatoarele domenii:

  • Control
  • Raportare lunara
  • Prognoze trimestriale
  • Bugetare anuala
  • Structura costurilor
  • Alocarea costurilor
  • Mediul de control
  • Cazuri de afaceri Sims

 

  • Contabilitate
  • Supravegherea inchiderii conturilor
  • Calculul angajamentului
  • Tratamentul contabil de salarizare
  • Tratament factura si TE
  • Facturare client
  • Raportare de grup
  • Raportare catre autoritati
  • Reconcilieri bancare

 

  • Trezorerie
  • Plata facturilor
  • Plata T&E
  • Colectarea clientilor
  • Tranzactionare FX
  • Gestionarea fluxului de numerar

 

2.4.1.3        NIVELUL 2 DE CONTROL

Echipa Level 2 Control este o functie de control permanent si face parte din linia a doua de aparare a Grupului. Efectueaza periodic misiuni de control de nivel 2 pentru toate entitatile si structurile Grupului. Principala activitate este revizuirea controalelor de nivel 1 – controale operationale si manageriale – din punct de vedere al acoperirii riscurilor, prin verificarea procedurilor de control, a formalizarii controalelor si a efectuarii acestora, atat din punct de vedere calitativ cat si cantitativ. Activitatea echipei acopera toate cele 3 arii de control intern ale Grupului: Financiar (contabilitate si raportari reglementare), Risc (inclusiv risc IT) si Conformitate.

 

2.4.1.4        TRANSFORMATION

Acopera toate liniile de afaceri SG EBS si este responsabil pentru dezvoltarea inovatiei interne si de sustinerea a stari de spirit „status quo” pentru intreaga echipa SG EBS, crearea de noi  cunostinte relevante si in timp util legate de inovatie pentru angajatii SG EBS, consolidarea relatiilor SG EBS cu ecosistemul inovarii, ruleaza comunitati inter-comerciale care acopera diversele noastre linii de afaceri, promoveaza noi metode de lucru.

 

2.4.1.5        HR CORPORATE

In sprijinul valorilor companiei noastre, departamentul de resurse umane implementeaza cele mai bune practici de resurse umane pentru a recruta si pastra personal cu inalta calificare, pentru a facilita relatiile pozitive cu angajatii, pentru a imbunatati abilitatile personalului, performanta si satisfactia locului de munca, crearea competitiva beneficii si programe de compensare. Prin toate initiativele noastre contribuim la cresterea eficacitatii organizationale.

Lucram impreuna cu liniile de afaceri in spiritul imbunatatirii continue pentru a face din SG EBS cel mai bun loc de munca.

 

2.4.2        SSC IT

Misiunea diviziei IT este de a contribui la transformarea Grupului Societe Generale prin propunerea de servicii IT de inalta calitate impreuna cu modele de operare inovatoare, fiind, in acelasi timp, parte din echipa centrala.

Echipele noastre sunt impartite in 4 departamente :

  • BSC – evolutia solutiilor aplicative IT pentru toate activitatile SG EBS cat si pentru clienti;
  • ITEC – departamentul Bancii de Investitii a Societe Generale, alias GBIS Global Banking si Solutii de Investitii;
  • ITIM – Banca de Retail cu activitati in Franta, in special BDDF si Credit du Nord;
  • GTS – departament responsabil de infrastructura Societe Generale, de mesagerie, de retele, de servere, de centre de date si de Cloud.

Serviciile diviziei acopera intreg spectrul de activitati IT, de la dezvoltarea de software, analiza de afaceri, asigurarea calitatii la suportul aplicatiilor. De asemenea, suntem din ce in ce mai implicati in zona de securitate a Grupului cu ajutorul propriului hub-ului de securitate IT.

 

2.4.3        SSC HR

Centrul de Servicii de Resurse Umane (SSC HR) al Societe Generale European Business Services S.A., lansat in 2012, furnizeaza servicii de resurse umane pentru entitati SG din tarile EMEA (in special Franta, Romania, Elvetia si Luxemburg) si unele HR specifice, la nivel global.

Activitatea echipei consta in furnizarea a cinci procese principale: asistenta in centrul de contact, organizarea e-training-urilor, gestionarea datelor, recrutare si HRIS si raportare.

Contact Center ofera asistenta HR de nivel 1 si asistenta tehnica pentru aplicatii de resurse umane in mai multe limbi (romana, engleza, franceza, ceha si rusa) pentru clientii din intreaga lume.

Folosind un instrument unic IT, echipele de instruire gestioneaza procesele globale standard (organizarea de instruire in clasa si distribuirea e-learning) si catalogul de instruire al grupului SG.

Activitatile de gestionare a datelor sunt in principal administrarea fortei de munca, gestionarea timpului si absentei si serviciile legate de salarizare.

Echipa de recrutare desfasoara atat activitati de recrutare interna, cat si externa: gestionarea postarii posturilor, aprovizionarea CV-urilor, pregatirea listelor scurte.

HRIS & Reporting, ofera suport IS Level 2 pentru aplicatii de resurse umane, raportare de resurse umane si dezvoltari tactice.

 

2.4.4        SSC FIN

Centrul de servicii Financiare al Societe Generale European Business Services, lansat in 2011, ofera suport pentru mai mult de 300 de entitati client, prin furnizarea urmatoarelor servicii:

  • Contabilitate si raportare financiara (raportare de Grup in standardul IFRS, raportari legale si de reglementare, la care se adauga la activitatile permanente de supraveghere si setul mijloacelor de controale aferente);
  • Accounts Payables si Travel & Expenses, care se desfaaoara cu echipe specializate in optimizarea tuturor activitatilor de tip ”procure to pay”.

 

2.4.5        BAU

Departamentul BAU (Business Advisory Unit) supravegheaza activitatile de consultanta in afaceri pentru servicii de Retail si financiar si livrarea de activitati GBSU/REG (Managementul proiectelor de reglementare), Managementul contractelor (CM).

Consultanta pentru afaceri contribuie la:

  • Strategia de vanzare pe BU/SU la nivel de retea;
  • Crearea, personalizarea si promovarea ofertelor de produse si servicii existente si noi pentru BU/SU;
  • Definirea cadrului de vanzari si guvernanta vanzarilor la nivelul retelei;
  • Implementarea unui instrument CRM;
  • Livrarea in SLA-urile convenite a activitatilor de gestionare a proiectelor si a contractelor de reglementare.

 

2.5      CADRUL NORMATIV LEGAL PENTRU ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA SOCIETE GENERALE EUROPEAN BUSINESS SERVICES S.A.

 

Societe Generale European Business Services S.A. face parte din Groupe Societe Generale si, in calitate de persoana juridica romana, respecta reglementarile emise pe teritoriul Romaniei.

Societe Generale European Business Services S.A. este o societate comerciala si opereaza in conformitate cu legislatia privind societatile comerciale, precum si cu prevederile actului constitutiv si ale documentelor normative interne.

Societe Generale European Business Services S.A. poate desfasura activitatile indicate in actul constitutiv.

 

 

2.6      CADRU NORMATIV INTERN PENTRU ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA SOCIETE GENERALE EUROPEAN BUSINESS SERVICES S.A.

 

Societe Generale European Business Services S.A. isi desfasoara activitatea pe baza propriilor sale documente normative interne, structurate dupa cum urmeaza:

  • Actul constitutiv, aprobat de Adunarea Generala a Actionarilor SG EBS;
  • Politici, proceduri transversale si specifice – documente normative aprobate de directorul general/sefii SSC, manageri sau lideri de echipa, care stabilesc cadrul general de reglementare pentru fiecare activitate sau domeniu al companiei, emise la aplicarea normelor interne sau care prezinta modul de organizare si functionare a structura sau activitatea companiei;
  • Instructiuni de lucru – documente normative aprobate de manageri sau lideri de echipa si eliberate la aplicarea unei norme sau directive, care include precizii concrete, practice, referitoare la toate produsele si serviciile furnizate clientilor sau la activitatea interna a companiei.

 

2.6.1        DIRECTII ALE CADRULUI NORMATIV INTERN

 

2.6.1.1        POLITICILE DE PERSONAL SI RESPECTAREA DREPTURILOR OMULUI

 

2.6.1.1.1       NEDISCRIMINAREA SI ASIGURAREA EGALITATII DE SANSE INTRE SALARIATII SG EBS

SG EBS promoveaza nediscriminarea in randul angajatilor sai, precum si promovarea egalitatii de sanse intre femei si barbati.

SG EBS urmareste sa inlature orice forme de discriminare si sa asigure conditii de munca egale pentru toti salariatii sai.

In acest sens, SG EBS a introdus in Regulamentul intern capitolul II, intitulat „RESPECTAREA PRINCIPIULUI NEDISCRIMINARII SI AL ELIMINARII ORICAREI FORME DE INCALCARE A DEMNITATII SI EGALITATEA DE SANSE SI TRATAMENT INTRE FEMEI SI BARBATIin care sunt reglementate principiile care guverneaza relatiile dintre SG EBS si angajatii sai.

 

2.6.1.1.2       FAVORIZAREA SALARIATILOR SG EBS LA CREAREA DE NOI POSTURI/POSTURI VACANTE

SG EBS ofera prioritate angajatilor SG EBS la posturile nou-create/posturile vacante in detrimentul persoanelor externe, daca salariatii indeplinesc conditiile cautate pentru acele posturi.

In acest fel, SG EBS promoveaza pastrarea relatiilor de munca pe perioade de lunga durata. Asadar, SG EBS a stabilit ca locurile de munca nou-create sau locurile de munca vacante, cu exceptia pozitiilor de director, a pozitiilor cheie sau de top management, vor fi propuse in primul rand angajatilor SG EBS. Recrutarea externa poate sa inceapa in acelasi timp cu cea interna, insa candidaturile interne vor avea prioritate in conditiile in care sunt dovedite competentele si profilul solicitat in cererea de creare a pozitiei.

 

2.6.1.1.3       EVITAREA CONFLICTULUI DE INTERESE INTRE ANGAJATII RUDE

SG EBS a implementat anumite reguli care urmaresc evitarea conflictului de interese intre angajatii rude (parintii, sotul/sotia, copiii si sotii acestora, fratii si sotii lor) si pentru o mai buna continuare a raporturilor de munca intr-un mediu armonios si demn.

Ca atare, SG EBS permite angajarea rudelor personalului deja angajat in SG EBS si care au calificarea necesara pentru operatiunile normale ale SG EBS. Deciziile de angajare se vor baza pe criterii obiective, incluzand cerintele SG EBS, pe calificarile solicitantului si pe experienta profesionala etc. In sensul acestei politici, termenul de “rude” include parintii, sotul/sotia, copiii si sotii acestora, fratii si sotii lor.

Poate aparea un conflict de interese fie in momentul angajarii, fie in orice moment pe perioada relatiei de munca. Angajatii sunt obligati sa comunice catre HR BP dedicat, imediat dupa ce au luat cunostinta de aceasta, oricare dintre situatiile de mai sus, iar SG EBS, in conformitate cu acest articol si politica de recrutare si angajare, va lua masurile corespunzatoare care vor fi considerate necesare pentru a gestiona conflictul de interese.

Angajarea unei rude a unui salariat va fi reglementata, in principal, de termenii si conditiile de mai jos:

  • Persoanele inrudite pot fi angajate sau lucra in acelasi departament sau SSC cu conditia sa nu existe nicio interactiune/dependenta operationala sau functionala intre ele;
  • Persoanele inrudite nu trebuie sa fie subordonate una alteia;
  • Angajatul nu va interveni, influenta sau intra in discutii cu privire la orice probleme legate de angajare, promovare, compensare, evaluarea performantelor sau alte decizii esentiale in ceea ce priveste incadrarea in munca a rudelor lor.

Aceeasi termeni si conditii sunt aplicabili in cazul oricarei mobilitati interne care poate genera conflict de interese avand la baza legatura de rudenie.

2.6.1.1.4       CURSURI DE FORMARE

SG EBS ofera angajatilor posibilitatea de a urma cursuri de formare profesionala platite de SG EBS, dorind sa ofere salariatilor sansa de a se perfectiona in postul pe care sunt angajati.

In acest sens, SG EBS se asigura ca fiecare contract de munca poate contine o clauza de formare, in cazul in care persoana participa la un curs de formare al carui cost este suportat de catre SG EBS. Clauza de formare poate fi inclusa si intr-un act aditional la contractul de munca sau in oferta de angajare daca acest aspect este cunoscut la momentul respectiv.

Formarea profesionala se realizeaza cu respectarea urmatoarelor drepturi si obligatii ale salariatilor:

  • de a participa la orice formare profesionala (cursuri, seminarii, schimburi de bune practici, asa cum sunt stabilite prin planul de formare SG EBS, actualizarea cunostintelor si dezvoltarea carierei);
  • costurile acestor programe pot fi suportate in totalitate sau partial de catre angajator, formarea fiind mentionata in formularul de formare individuala a angajatului;
  • pe durata programului de formare, angajatul va beneficia de toate drepturile salariale si de vechimea in munca;
  • angajatii care au participat la formare, in conformitate cu clauzele de mai sus, nu pot lua initiativa de a pune capat relatiei de munca, prin demisie, decat in conformitate cu clauzele din actul aditional la contractul de munca;
  • in cazul in care salariatul are initiativa incetarii relatiei de munca, acest lucru va determina obligatia a suporta cheltuielile de formare si de a le restitui SG EBS in termenii si conditiile stabilite prin actul aditional la contractul de munca;
  • obligatia de restituire a sumelor aferente formarii se aplica si in cazul angajatilor care au fost concediati pe motiv disciplinar sau in caz de mai mult de 30 zile de arest preventiv sau in caz de condamnare definitiva pentru o infractiune legatura de munca lor sau in cazul in care instanta de judecata sau un corp profesional le-a suspendat dreptul de a-si exercita profesia.
2.6.1.1.5       PROGRAM DE LUCRU FLEXIBIL SI ZILE/ORE LIBERE

SG EBS ofera salariatilor sai o distributie inegala a programului de lucru, precum si acordarea de zile/ore libere in perioadele in care activitatea sa este mai redusa.

In plus, SG EBS acorda si un program flexibil pentru a-i ajuta sa-si gestioneze echilibrul dintre viata profesionala si cea personala.

 

2.6.1.1.6       MUNCA ON-CALL

SG EBS ofera angajatilor posibilitatea de a lucra in regim de munca on-call, respectiv de a fi la dispozitia SG EBS 24 ore/7 zile, insa cu acordarea unui spor in cuantum de 10%/ora care se va adauga la salariul de baza brut pentru fiecare ora.

Prin munca on-call se intelege :

  • Fie ca salariatul trebuie sa fie disponibil la sediul angajatorului in afara programului normal de lucru pentru orice situatii care ar putea interveni si care privesc atributiile sale de serviciu, caz in care timpul petrecut la sediul angajatorului este considerat timp de lucru efectiv, astfel ca va trebui remunerat conform unei munci suplimentare;
  • Fie ca salariatul ramane la domiciliul sau, insa este disponibil sa raspunda nevoilor angajatorului si/sau ale clientului, in orice moment, si sa le rezolve conform atributiilor sale de serviciu (ca si cand s-ar afla la sediul angajatorului), caz in care se considera timp efectiv de lucru doar cel in care salariatul a intervenit pentru solutionarea unei probleme, conform pontajului realizat de salariatul in cauza.

 

2.6.1.1.7          MUNCA LA DOMICILIU/RESEDINTA SI TELEMUNCA

SG EBS ofera angajatilor posibilitatea de a lucra in regim de munca la domiciliu/resedinta si/sau in regim de telemunca. In cazul prestarii muncii de la domiciliu sau resedinta, se va incheia un act aditional la contractul de munca sau, daca este stabilit de la inceputul colaborarii cu SG EBS, acest tip de munca va fi prevazut expres in contractul individual de munca.

 

2.6.1.1.8       MUNCA IN AFARA SEDIULUI PRINCIPAL SI A SEDIILOR SECUNDARE

SG EBS le poate oferi angajatilor facultatea de a-si desfasura munca in afara sediului sau principal sau a sediilor sale secundare.

In acest sens, SG EBS a implementat art. 28, alin. 1 din Regulamentul intern:

SG EBS poate propune viitorilor salariati sau salariatilor stabilirea locului de munca in afara sediului principal sau a sediilor secundare ale acesteia, respectiv poate propune acestora sa isi desfasoare activitatea din birouri de lucru amplasate in alte spatii decat sediul principal sau sediile secundare ale angajatorului”.

 

2.6.1.1.9       CONCEDIUL DE ACOMODARE

SG EBS acorda salariatilor concediul de acomodare, conform legii, in situatia adoptarii unui copil.

In acest sens, dispune art. 31, alin. 1 din Regulamentul intern:

La cererea angajatilor, SG EBS va oferi concediu de acomodare cu o durata de pana la 1 an de zile, care include si perioada incredintarii copilului in vederea adoptiei”.

 

2.6.1.1.10   ACORDAREA UNUI AVANS DIN SALARIU

In scopul de crea un mediu prielnic si de a ajuta salariatii care isi doresc salariul inainte de data stabilita pentru primirea lui, SG EBS poate acorda un avans de pana la 50% din salariu.

Potrivit art. 33, alin. 4 din Regulamentul intern:

Angajatii pot solicita un avans pe salariu in valoare de maximum 50% din salariul lunar net. Cererea va fi adresata de catre salariat direct catre Data Management. Plata avansului se face numai dupa aprobarea HR BP-ului dedicat salariatului respectiv. Cererea va fi adresata in scris (pe email), iar plata se va face dupa ce cererea a fost aprobata, in zilele de avans stabilite cu furnizorul de salariu. Avansul trebuie sa se faca cu o justificare intemeiata si nu va fi posibil de acordat pentru mai mult de 3 luni succesiv si/sau in cazul angajatului aflat in perioada de proba, preaviz sau implicat in proces de cercetare disciplinara sau plan de imbunatatire a performantei (PIP) sau in timpul preavizului de orice tip. “

 

2.6.1.1.11   REVIZUIRI SALARIALE

SG EBS efectueaza o data pe an revizuiri salariale in functie de performantele salariatilor si a bugetului alocat.

In acest sens, a introdus art. 34, alin. 1 din Regulamentul intern:

Revizuirile salariale la nivel de SG EBS vor fi efectuate o data pe an, ca parte a Revizuirii salariale anuale pentru compensare, in functie de bugetul alocat si de rezultatul evaluarii anuale a performantei profesionale

In plus, SG EBS poate efectua si revizuiri salariale individuale pentru a stimula salariatii sa isi efectueze atributiile cat mai bine, potrivit art. 35, alin. 1 din Regulamentul intern:

In cursul anului pot fi efectuate revizuiri salariale individuale, la solicitarea superiorului direct sau Directorului SSC, in urmatoarele cazuri:

  • la incetarea contractului individual de munca cu durata determinata, in cazul in care nivelul de performanta depaseste asteptarile, precum si in cazul in care salariul actual este sub valoarea de referinta a postului in cadrul SG EBS sau pe piata;
  • pentru performante deosebite, in scopul retinerii angajatului respectiv in cadrul SG EBS, in cazul in care salariul nu este mai mare decat valoarea de referinta pentru pozitia similara”.

Nu in ultimul rand, SG EBS, ca urmare a negocierilor colective purtate in data de 12 decembrie 2017 cu reprezentantii salariatilor, a decis acordarea unui spor de impact fiscal, incepand cu 1 ianuarie 2018, pe perioada cat este in vigoare OUG 79/2017.

 

2.6.1.1.12   DREPTURI SALARIALE SUPLIMENTARE SI BENEFICII

SG EBS poate sa acorde salariatilor ajutoare sociale in bani in situatii sociale speciale cum ar fi nasterea copiilor, casatoria, ajutor pentru boala incurabila etc, conform art. 37, alin. 2 din Regulamentul Intern.

De asemenea, SG EBS poate acorda si beneficii standard, personalizate sau drepturi salariale suplimentare in functie de nevoile individuale ale salariatilor si practicile din domeniu.

 

2.6.1.1.13   ZILE LIBERE CU PLATA

SG EBS acorda angajatilor zile libere cu plata, conform art. 38, alin. 1 si 6 din Regulamentul intern:

„(1) Angajatii au dreptul la zile libere platite pentru evenimente deosebite in familie sau pentru alte situatii, dupa cum urmeaza:

 

a) Casatoria angajatului5 zile
b) Casatoria copilului angajatului3 zile
c) Nasterea / adoptia unui copil

* in cazul in care tatal, salariat al SG EBS, a absolvit un curs de puericultura cu durata de 5 zile se va majora cu 10 zile, numai o singura data, conform legii concediului paternal

5 zile

+ 10 zile

d) Decesul sotului / sotiei, copilului, parintilor sau al socrilor, al bunicilor, fratilor, surorilor, decesul bunicilor sotului/sotiei acestuia, cumnatei/cumnatului5 zile
e) Schimbarea locului de munca in alta localitate, daca este cazul5 zile
f) Donare de sangeconform legii

 

2.6.1.1.14   PROTECTIA MATERNITATII

SG EBS doreste protejarea maternitatii salariatelor sale, de aceea a introdus in Regulamentul intern prevederi speciale legate de protectia maternitatii si a stabilit drepturile de care acestea se bucura in ceea ce priveste repaosul, evitarea muncilor daunatoare, etc.

In plius, angajatele gravide care nu pot indeplini durata normala de munca, din motive proprii de sanatate sau a fatului, beneficiaza de reducerea cu o patrime a duratei normale de munca, cu mentinerea veniturilor salariale.

 

2.6.1.1.15   CERERI INDIVIDUALE SI RECLAMATII ALE ANGAJATILOR

Din dorinta de a facilita procesul privind cererile individuale si reclamatiile angajatiilor, precum si cu scopul de a incuraja salariatii sa sesizeze SG EBS cu orice eventuale nereguli, a introdus Capitolul X, intitulat „PROCEDURA DE SOLUTIONARE A CERERILOR INDIVIDUALE SAU A RECLAMATIILOR ANGAJATILOR”.

Procedura este menita sa usureze procesul de solutionare a reclamatiilor atunci cand sunt constatate nereguli de orice fel ori pentru a usura modul in care SG EBS analizeaza situatia constatata in vederea remedierii.

 

2.6.1.1.16   HARTUIREA LA LOCUL DE MUNCA

SG EBS promoveaza combaterea hartuirii de orice fel la locul de munca, implementand chiar si procedura privind plangerea in caz de hartuire.

Constituie hartuire morala si este interzis la nivelul SG EBS orice comportament care are loc intr-o perioada, este repetitiv sau sistamatic si implica un comportament fizic, limbaj oral sau scris, gesturi sau alte acte intentionate care ar putea afecta personalitatea, demnitatea sau integritatea fizica ori psihologica a unui salariat SG EBS, incluzand, cu titlu de exemplu:

  • intimidarea prin limbaj sau folosind gesturi, amenintarea de orice fel;
  • crearea de presiuni si tensiune prin supraveghere excesiva;
  • aplicarea unui tratament diferential fata de alti salariati;
  • discreditarea abilitatilor profesionale ale salariatului;
  • raspandirea informatiilor false cu privire la viata profesionala si/sau personala a salariatului;
  • izolarea salariatului fata de colegii sai – fie fizic, fie prin desemnarea sarcinilor astfel incat acesta sa nu fie nevoit sa interactioneze cu ceilalti membri ai echipei;
  • ignorarea repetata a salariatului, in ciuda incercarilor sale de comunicare;
  • refuzul de a oferi salariatului sarcini, astfel incat sa fie demotivat si, eventual, determinat sa-si caute un nou loc de munca;
  • impovararea salariatului cu prea multe sarcini, ducand la epuizarea sa.

Oricine se afla intr-o pozitie de coordonare sau management si care observa sau are cunostinta de violarea politicii companiei privind hartuirea (chiar daca a fost sau nu facuta o plangere in acest sens), are obligatia sa raporteze situatia la Departamentul Resurse Umane sau Managerului General.

Compania se obliga sa examineze prompt orice plangere de hartuire primita de la oricare dintre angajati si sa ia masurile necesare in aceste circumstante, pana la incetarea contractului de munca/colaborarii. Confidentialitatea partilor implicate va fi respectata, pe cat posibil.

Compania interzice, de asemenea, actele de razbunare/represalii impotriva celor care, cu buna-credinta, au inaintat plangeri de hartuire, chiar daca nu au fost oferite/gasite suficiente dovezi pentru sustinerea acesteia.

 

2.6.1.2        COMBATEREA CORUPTIEI SI A DARII DE MITA

 

2.6.1.2.1       CODUL DE CONDUITA PROFESIONALA/OBLIGATII DE CONFORMITATE

SG EBS solicita angajatilor sai sa respecte Codul de Conduita al grupului Societe Generale din care face parte.

Angajatii au responsabilitatea de a mentine integritatea si reputatia SG EBS prin respectarea Codului de Conduita a Grupului.

 

Codul Conduita a Grupului SG descrie:

  • valorile si angajamentele Grupului Societe Generale in relatie cu angajatii, clientii, investitorii, furnizorii si tara in care isi desfasoara activitatea;
  • angajamentele colective si individuale.

 

Codul Conduita al Grupului SG contribuie la stabilirea si mentinerea relatiilor de durata bazate pe transparenta, incredere, expertiza si respect, prevenirea conflictului de interese, combaterea spalarii banilor si a finantarii terorismului, protectia informatiilor si a datelor personale, incurajarea diversitatii, respectarea vietii private, dezvoltarea profesionala, dezvoltarea economica si sociala a tarii pe a carei piata este prezent.

Instructiunea referitor la „Combaterea Coruptiei in Grupul Societe Generale” si „Codul privind combaterea coruptiei si a traficului de influenta” (Codul anticoruptie SG) stabilesc normele de conduita aplicabile Societe Generale European Business Services SA in ceea ce priveste prevenirea coruptiei.

Combaterea coruptiei in sectorul public si privat reprezinta un obiectiv major in Romania si la nivel international. Compania Societe Generale European Business Services S.A., ca parte a Grupului Societe Generale, se angajeaza sa isi desfasoare activitatile cu cea mai mare integritate si transparenta si sa respecte legile si reglementarile anti-coruptie in vigoare in toate tarile in care opereaza, avand in vedere elementul extrateritorial al unor legi.

 

Angajatii au responsabilitatea de a lua la cunostinta si de a aplica in activitatea zilnica valorile si angajamentele colective si individuale ale

  • Codului de Conduita Profesionala a Grupului;
  • Instructiunii referitor la Combaterea Coruptiei in Grupul Societe Generale;
  • Codul privind combaterea coruptiei si a traficului de influenta.

 

Procedurile si practicile SG EBS nu asigura doar conformitatea cu legislatia, regulamentele, regulile si codurile aplicabile, ci si faptul ca SG EBS respecta cele mai bune practici profesionale si cele mai inalte standarde etice, ceea ce inseamna mai mult decat ce este stipulat prin cerintele de reglementare.

Pentru a contribui la respectarea acestor prevederi si standarde, SG EBS a implementat un program anti-coruptie care are la baza:

  • Codul de conduita SG si Codul anticoruptie SG;
  • Cartografierea riscurilor: SG EBS, ca parte a grupului de companii Societe Generale, realizeaza o evaluare a expunerii sale la riscul de coruptie cu scopul de a determina masuri adecvate de reducere a acestuia;
  • Constientizarea si pregatirea angajatilor : SG EBS curseaza periodic angajatii sai in ceea ce priveste riscurile de conformitate, inclusiv riscul de coruptie. SG EBS efectueaza comunicari periodice si organizeaza cursuri in format electronic (e-learning) si instruire in persoana (sala de clasa), tinand cont de nivelul de expunere al angajatilor la diferitele riscuri. Participarea angajatilor la aceste cursuri este monitorizata permanent;
  • Implementarea unui sistem de control: ca parte a grupului Societe Generale, SG EBS aplica controale menite sa asigure respectarea procedurilor si proceselor interne;
  • Procesul de „cunoastere” al tertilor: in relatia cu entitatile terte cu care colaboreaza (furnizori, prestatori de servicii, parteneri etc.). SG EBS aplica masuri de diligenta menite sa identifice potentiale riscuri, printre care si riscul de coruptie;
  • Clauze contractuale: SG EBS a implementat in contractele cu entitatile terte cu care colaboreaza clauze contractuale care prezinta asteptarile SG EBS de la acestia in ceea ce priveste lupta impotriva coruptiei, responsabilitatea sociala si de mediu precum si respectarea valorilor Codului de Conduita al Grupului SG;
  • Politica cu privire la cadouri, mese de afaceri si evenimente externe: SG EBS aplica reguli conforme cu standardele etice ale Grupului SG pentru a se asigura ca astfel de potentiale situatii nu expun compania si angajatii sai la riscul de coruptie sau de conflict de interese;
  • Politica de raportare nereguli: ofera posibilitatea tuturor angajatilor, furnizorilor, partenerilor de a notifica, fara teama de represalii sau sanctiuni, orice situatie cu care s-au confruntat sau despre care au informatii, daca au suspiciunea ca aceasta nu respecta regulile sau standardele etice SG EBS sau prevederile legislatie nationale sau internationale aplicabila. Ca parte a acestui mecanism de raportare, Grupul Societe Generale a implementat o platforma de raportare online (accesibila atat in intern angajatilor Grupului cat si in extern). Grupul Societe Generale si implicit SG EBS protejeaza persoanele care raporteaza nereguli prin garantarea confidentialitatii stricte a identitatii lor;
  • Raspunderea disciplinara: SG EBS are implementat un sistem disciplinar in conformitate cu legislatia locala in domeniul dreptului muncii care sa ii permite sa investigheze si sa sanctioneze eventuale comportamentele necorespunzatore si incalcari ale politicilor si procedurilor interne.
2.6.1.2.2       DONATII GUVERNAMENTALE SI POLITICE

SG EBS isi mentine independenta fata de orice apartenenta politica si se abtine de la sprijinirea oricarei organizatii sau activitati politice prin cadouri sau subventii. Respecta angajamentele angajatilor sai, care, in calitate de cetateni, doresc sa participe activ la afacerile publice, cu toate acestea, se asteapta ca angajatii sa nu implice  SG Group sau orice sucursale ale sale in activitatile lor publice.

 

 

2.6.1.3        POLITICA DE CONFIDENTIALITATE

SG EBS a implementat politici privind confidentialitatea datelor si a informatilor din cadrul activitatii sale pentru preintampina eventuale pagube si actiuni legale impotriva sa.

Este important ca orice informatie primita de la clienti (in special informatiile interne) sau orice informatie confidentiala aflata in posesia angajatului sa fie folosita cu cel mai inalt grad de confidentialitate. Orice informatie confidentiala trebuie sa fie comunicata persoanelor doar pe baza “necesitatii de a o cunoaste”. Informatiile trebuie marcate clar in consecinta. Toti angajatii trebuie sa aiba grija si sa depuna eforturile necesare de prevenire a scurgerilor de informatii, fie ele in mod accidental sau in alt fel.

Regulamentul intern detaliaza atat masurile si procedurile in care se respecta confidentialitatea datelor, dar si sanctiunile in caz de nerespectare.

 

2.6.1.4        PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL SI A VIETII PRIVATE  CA ELEMENT COMPONENT AL DREPTURILOR FUNDAMENTALE ALE OMULUI

Ca urmare a intrarii in vigoare a Regulamentului UE Nr. 679/2016 si a Legii 190/2018 de implementare a caluzelor deschise din cadrul Regulamentului, SG EBS  a demarat proietctul de implementare a noilor prevederi legale, in vederea aducerii la un nivel de conformitate a masurilor deja existente in cadrul acestei companii, avand ca scop protectia datelor cu caracter personal si a vietii private. Data fiind calitatea SG EBS de Operator de date cu caracter personal asupra datelor si informatiilor apartinand angajatilor si candidatilor sai precum si cea de Persoana Imputernicita pertru datele si informatiile  gestionate de clientii sai persoane juridice, SG EBS a implementat o serie de masuri tehnice si organizatorice printre care se regasesc:

  • Politica pentru protectia simanipularea datelor cu caracter personal aplicabila intregului personal;
  • Actualizarea Regulamentului de Ordine Interioara prin includerea obligatiilor angajatilor in ceea ce priveste protectia datelor cu caracter personal;
  • Intructiuni de lucru in vederea stabilirii modalitatii de implementare la nivel intern a masurilor necesar a fi adoptate in cazul depistarii unui incident cu privier la securitatea si protectia datelor cu caracter personal;
  • Proceduri interne pentru asigurarea securitatii informatiilor, aplicabile intregului personal SG EBS;
  • Informarea intregului personal SG EBS cu privire la modalitatea, scopurile si datele cu caracter personal prelucrate de catre SG EBS in executarea contractului, in vederea respectarii unor obligatii legale sau in vederea aducerii la indeplinire a intereselor legitime ale SG EBS;
  • Instructiune de lucru cu privire la determinarea si echilibrarea interesului legitim al SG EBS in comparatie cu drepturile fundamentale ale persoanelor vizate;
  • Registrul Operatiunilor de Prelucrarea Datelor;
  • Evaluari de impact asupra operatiunilor de prelucrare a datelor cucaracter personal pentru acele operatiuni ce intrunesc cerintele Regulamentului Europeans au pe cele stabilite prin Decizia ANSPDCP;
  • Informarea anteriara a personalului cu privier la prelucrarea datelor cu caracter personal, ori de cate ori sunt implementate procese sau proiecte noi avand scopuri diferita fata de cele avute in vedere initial, urmata de colectarea consimtamantului persoanelor vizate ori de cate ori acesta reprezinta temeiul legal al prelucrarii;
  • Implementarea masurilor necesare in vederea asigurarii posibilitatii persoanelor vizate de a isi exercita drepturile cu privire la protectia datelor cu chracter personal printer care: numirea unui Ofiter pentru protectia datelor cu caracter personal, desemnarea unei echipe responsabile cu solutionarea cererilor de access au stergre a datelor cu caracter personal;
  • Implementarea obligativitatii angajatilor SG EBS de a consulta Ofiterul pentru protectia datelor cu privire la orice proiect ce se doreste a fi implementat si care implica prelucrarea datelor cu caracter personal in vederea stabilorii masurilor necesare asigurarii conformitatii operatiunii de prelucrare cu prevederile legale aplicabile in aceasta materie;
  • Implementarea masurilor stabilite de articolul 28 din Regulament cu privire la totalitatea relatiilor contractuale precum si a garantiilor necesare realizarii unui transfer conform catre state din afara UE;
  • Implementarea unui set de Key Risk Indicators prin intermediul carora sa se poata monitoriza cu eficienta respectarea prevederilor legale, cu precadere a celor din Regulament precum si implementarea unui set de controala operationale si manageriale dedicate obligatiilor stabilite in sarcina Operatorilor de catre Regulament.

2.6.1.5        POLITICA DE SECURITATE SI DE PROTEJARE A PROPRIETATII

SG EBS a implementat anumite reguli privind protejarea securitatii proprietatilor SG EBS ce trebuie respectate. Regulile vizeaza conduite de acces, asigurarea securitatii cladirii politica de vizitatori etc.

 

2.7      CSR

 

2.7.1        POLITICILE DE RESPONSABILITATE SOCIALA CORPORATISTA

SG EBS a organizat activitatea de responsabilitate sociala pe mai multe sub-domenii, precum dezvoltarea sustenabila, sustinere ONGuri si activitati catre comunitatile locale, diversitate si incluziune. Suntem o companie responsabila si acordam o atentie sporita zonei de CSR pentru ca doar impreuna putem construi un viitor mai bun.

In ceea ce priveste partea de sustinere a ONG-urilor si realizarea de activitati catre comunitatile locale, unul dintre angajamentele majore asumate la nivel de companie este acela de a se implica activ in generarea unui impact pozitiv asupra mediului si asupra societatii.

In acest sens, Societe Generale European Business Services desfasoara o gama variata de proiecte si de initiative dezvoltate in zona „integrarii profesionale”, a „educatiei” sau a integrarii educationale prin sport de catre asociatiile neguvernamentale din Romania, pentru sustinerea grupurilor vulnerabile in vederea cresterii sanselor la o viata mai buna si la incluziune sociala:

  • Colaborare cu Institutul National de Hematologie Transfuzionala Bucuresti – in 2019 compania a continuat colaborarea pentru organizarea in cadrul companiei o actiune de donare de sange (cea de-a sasea si cea de-a saptea editie). 80 de voluntari din SG EBS au participat la donare pentru a contribui, in acest fel, la salvarea unor vieti;
  • Donatii de haine – anul trecut, SG EBS a organizat campanii de donatii de haine in beneficiul persoanelor in nevoie. Spre exemplu, compania a organizat o actiune interna de donare de haine impreuna cu Crucea Rosie – Filiala Sector 6, care a dezvoltat un sistem de reutilizare a hainelor donate, prin care ajuta familiile sarace si asigura interventia imediata in caz de dezastre. In cadrul actiunii au fost stranse peste 900 de kg de haine per sesiune;
  • Donatii de jucarii – anul trecut, cu ocazia Craciunului, a fost organizata o campanie interna de strangere de jucarii de plus in vederea donarii lor catre copii in nevoie aflati in programele a cinci asociatii. Prin intermediul acestei actiuni au fost stranse peste 1.500 de jucarii care au plecat inainte de Craciun catre cele 5 asociatii, respectiv: Ana si Copiii, Hope Rescue Center, FDP – Protagonisti in Educatie, Asociatia Societatea de Salvare Bucuresti si Rescue 4×4;
  • Zugravirea si dotarea unui centrului pentru copii „Wonder”, parte din colaborarea avuta cu asociatia FDP – Protagonisti in educatie – Voluntari din SG EBS au pictat si decorat cei 300 de metri patrati ai centrului de evaluare a FDP – Protagonisti in Educatie si au donat materialele de fizioterapie de care este nevoie pentru tratamentele oferite copiilor din programele FDP. In urma acestei actiuni, „Wonder Center” a devenit functional si ajuta copiii cu CES sau cu diferite afectiuni sa isi depaseasca obstacolele prin activitatile de terapie desfasurate aici;
  • Colaborare cu asociatia Tzuby’s Kids – colaborarea in proiectul „Art & Play Therapy” a continuat si in 2019 pentru a sprijini eforturile asociatiei de a diminua simptomele emotionale si comportamentale specifice copiilor cu istoric de trauma si de a stimula dezvoltarea psihosociala durabila pentru copiii care au suferit abandon, neglijenta grava si abuz. Prin terapia prin arta si joc (metode non-lingvistice – joc, pictura, muzica) s-a lucrat la recuperarea si ameliorarea simptomelor specifice copiilor care au fost abuzati, neglijati sau abandonati. Conform Tzuby Kids, 60.000 de copii sunt abandonati in Romania. Peste 20.000 dintre acestia sunt plasati in institutii de stat si 93% nu pot fi adoptati deoarece nu sunt declarati acceptabili din cauza unor probleme emotionale grave.);
  • Colaborare cu asociatia Techsoup – „Predau Viitor”, cel mai renumit proiect din portofoliul Techsoup, este un program gratuit dedicat cadrelor didactice care doresc sa inteleaga mediul IT si sa fie la curent cu toate noutatile din acest domeniu. Este primul accelerator in predarea stiintelor informatice din Romania si un program multianual format din profesori de Computer Science, care sunt dispusi sa transforme invatamantul scolar public. Implicarea SG EBS in acest proiect a avut trei componente: un webinar, un bootcamp si un program de granturi pentru proiecte create si coordonate de profesori pentru studentii lor. Proiectul a debutat cu un webinar despre Robotic Process Automation, organizat de companie la care au participat peste 90 de cadre didactice. Proiectul a continuat cu un bootcamp organizat in birourile companiei, pe tema Bank of the Future. Voluntari din SG EBS au prezentat, in fata a 25 de profesori de IT, care sunt principalele schimbari determinate de noile tehnologii in industria bancara. In plus, SG EBS a facut si o donatie financiara pentru proiecte care ii ajuta pe elevi sa-si dezvolte un proiect IT real si sa-si completeze abilitatile de codare cu munca in echipa si abilitati de dezvoltare a aplicatiilor ca produse. Profesorii din proiectul „Predau Viitor” au aplicat cu diverse proiecte, iar un juriu format din reprezentanti ai SG EBS, Fundatia Romano-Americana si Fundatia Comunitara Bucuresti au ales cele mai potrivite initiative pentru finantare;
  • Colaborare cu AMAis (Asociatia Metodelor Alternative de Integrare Sociala) pentru sustinerea activitatilor din cadrul Clubului de Mobilitate Urbana Senseability (CMU Talk, CMU Tech si CMU 3.0) – Clubul functioneaza ca un spatiu de contact unde persoane cu deficiente de vedere si tipici (persoane fara deficiente de vedere) pun bazele unei comunitati care priveste incluziv orasul. Scopul este de a facilita accesul persoanelor nevazatoare la o viata independenta, respectandu-le dreptul de a se educa si apoi de a profesa in domeniul ales, de a avea acces la cultura si sport si la un spatiu public adaptat nevoilor specifice (de a depasi conditia de dependenta/ izolare/ auto-izolare si neintegrare in societate), iar in cazul tipicilor (persoane fara deficiente de vedere) de a experimenta empatia, a intelege dificultatile cu care se confrunta persoanele nevazatoare si a putea privi in viitor lucrurile dintr-o perspectiva noua. Ateliere si activitatile au facut parte din setul necesar unei vieti independente pentru o persoana cu deficiente de vedere. La CMU Tech s-au dezvoltat abilitatile ce tin de tehnologiile asistive ce pot facilita accesul la o viata independenta dar care se pot transforma si intr-o cariera in IT. La CMU 3.0 s-a facut schimb de abilitati din zona arhitecturii si a design-ului incluziv, abilitati de faciliteaza viata independenta si activitati legate de cultura si pasiuni (hobby-uri);
  • Colaborare cu Fundatia Progress pentru sprijinirea proiectului „Code Kids” – Proiect si-a propus sa creeze o comunitate activa de copii, tineri si bibliotecari, care sa contribuie atat la dezvoltarea competentelor digitale ale copiilor, cat si la implicarea comunitatii. Acest sistem complex de formare si atelierele de competente digitale creeaza noi oportunitati pentru explorarea lumii digitale, astfel incat 380 de copii cu varste cuprinse intre 9 si 15 ani din mediul rural si din zonele urbane mai putin dezvoltate au fost incurajati sa se implice mai activ si chiar sa-si construiasca o cariera in domeniul IT. In cadrul proiectului, voluntari din companie s-au implicat activ si au devenit profesori pentru copiii din program in cadrul unei serii de cursuri pe tematici variate;
  • Evenimente caritabile – turneu de „Touch Rugby” pentru copiii sustinuti prin programele asociatiei FDP – Protagonisti in Educatie – echipa de Touch Rugby a SG EBS si-a dedicat timpul invatarii copiilor sustinuti de FDP cum sa joace rugby. De asemenea, voluntarii au vorbit copiilor despre importanta sportului, oferindu-le mai multe sfaturi si informatii despre cum sa colaboreze in echipa, sa comunice si sa aiba incredere unul in altul. Dupa orele de joc pe teren, toti participantii (voluntari si copii) au urmarit impreuna semifinalele Cupei Mondiale de Rugby si au petrecut mai mult timp impreuna pentru a se cunoaste mai bine si pentru a le oferi celor mici sprijinul emotional si incurajarile de care au nevoie;
  • Colaborare cu asociatia Passe-Par-Nous pentru sustinerea proiectului „BI Elias” – colaborarea a continuat si in 2019, proiectul avand ca obiectiv analizarea proceselor si a procedurilor existente in spitalul Elias din Bucuresti – definirea, evaluarea si optimizarea procedurilor din spital in scopul imbunatatirii intregului flux de lucru, in beneficiul pacientilor si al cadrelor medicale din spital. Peste 1.000 de ore de lucru si abilitati profesionale au fost donate de voluntarii SG EBS, peste 170 de procese fiind definitivate si optimizate. De asemenea, tot ca parte din acest proiect, SG EBS a oferit sustinerea financiara necesara construirii unei noi aripi de spital;
  • Actiune de plantare in colaborare cu asociatia „Padurea Copiilor” (ONG de mediu care isi propune sa dezvolte comunitati prin impadurire) – A fost organizata o actiune de plantare la care au participat voluntari ai SG EBS pentru a contribui la readucerea la viata a 4,4 hectare de teren;
  • Colectare formular 2% – in fiecare an incurajam angajatii sa completeze formularul de 2% pentru a directiona suma catre unul dintre ONG-urile pe care isi doresc sa le sustina.

 

2.7.2        DIVERSITATE SI INCLUZIUNE

Politica de diversitate a SG EBS urmareste inlaturarea tuturor stereotipurilor si crearea unei culturi complet incluzive, indiferent de gen, nationalitate, varsta, religie, etnie, orientare politica sau orice alt fel de considerente. Neacceptarea oricarei forme de discriminare nu numai in procesul de selectie a viitorilor angajati dar si in cadrul proceselor interne de promovare si dezvoltare personala, este transpus in diverse masuri si controale frecvente, insotit de multiple actiuni de constientizare adresate angajatilor SG EBS, ca de exemplu conferinte cu titlu informativ sau programe de formare avand ca tema invingerea stereotipurilor.

Actiunile anti-discriminatorii din cadrul companiei au fost deasemenea potentate printr-un angajament public de respectare a valorilor de incluziune si diversitate, prin semnarea Cartei Diversitatii, o initiativa desfasurata la nivel European ce isi propune crearea unui mediu de lucru deschis in cadrul companiilor private, asociatii non-guvernamentale dar si autoritati ale statutului.

 

2.7.3        DIVERSITATEA DE GEN

SG EBS nu tolereaza nicio forma de discriminare sau comportamente partinitoare, promovand o cultura a diversitatii si incluziunii prin:

  • Regulamentul de ordine interioara si politicile companiei, prin formularea explicita a obligativitatii principiului nediscriminarii si al eliminarii oricarei forme de incalcare a demnitatii si egalitatea de sanse in tratament intre barbati si femei;
  • Transmiterea mesajului nediscriminarii si al egalitatii de sanse de gen prin campanii repetate de comunicare catre toti angajatii companiei si partenerii SG EBS;
  • Aplicarea politicilor de tratament corect, nediscriminant in cadrul companiei, cat si in afara acestea, in relatia cu candidatii externi;
  • Promovarea egalitatii de gen prin activitati sustinute de CSR, coordonate sub umbrela unui program dedicat diversitatii si incluziunii;
  • Combaterea prejudecatii ca anumite domenii sau activitati sunt destinate mai degraba barbatilor si incurajarea femeilor sa acceseze oportunitati profesionale in aceste domenii;
  • Participarea la evenimente destinate incluziunii socio-profesionale (Women in Tech);
  • Activitati in parteneriat cu asociatia Capital Filles prin care adolescentele din liceele din Bucuresti sunt incurajate sa isi continue studiile si sa isi construiasca cariera;
  • Dezvoltarea unei culturi a incluziunii in care toti angajatii se simt respectati, tratati corect si in care li se asigura un echilibru al vietii profesionale cu cea personala prin conferinte online. Printre temele abordate se enumera « Intelegerea si sustinera persoanelor cu autism, „Parintii si copii scolari”, „Masculinitate si feminitate”, „Viata de cupl”, „Prevenirea depresiei in timpul carantinei” ,etc.

 

2.7.4        ECHILIBRUL INTERGENERATIONAL

SG EBS isi propune sa construiasca si sa promoveze o cultura incluziva la nivel de lucru multigenerational, mai precis pentru a atrage, pastra si dezvolta angajati de toate varstele si pentru a combate discriminarea pe criterii de varsta la locul de munca. In 2019 SG EBS a incheiat un parteneriat cu asociatia Great HRs care sustine schimbarea pietei de munca din Romania printr-un program manifest „Angajez 45+”. Obiectivul SG EBS este de a avea 6% angajati 45+ in 2020 cu focus pe 3 piloni, pentru sustenabilitate:

  • Structura: procese eficiente care faciliteazaa incluziunea, diversitatea si creeaza rezultatele dorite (recrutare, procesul de integrare in companie, procesul de management al performantei, procesul de training si dezvoltare);
  • Mod gandire deschis la diversitate, incluziv, orientat catre colaborare si practici orientate catre antrenarea si cultivarea acestui mod de gandire in intreaga organizatie; si
  • Modele in organizatie de incluziune si diversitate.

In mod egal, SG EBS doreste sa ofere angjatilor sai un echilibru intre viata profesionala si viata personala, in dorinta de a elimina stresul la locul de munca si de a scadea riscul de burnout. In acest sens, compania incearca in mod constant sa lupte cu factori precum prelungirea orelor de lucru sau sa creasca nivelul de flexibilitate la locul de munca (oferind angajatilor sai 2 zile de telemunca pe saptamana).

Tot in vederea mentinerii unei vieti sanatoase a angajatilor atat din punct de vedere fizic cat si psihologic, SG EBS continua sa deruleze diverse programe precum o linie de suport psihologic, masaj in cadrul companiei, oferirea de fructe angajatilor o data pe saptamana, organizarea de clase de fitness in mediu virtual, conferinte pe teme diverse precum depresie sau stres.

 

2.7.5        PROTECTIA MEDIULUI INCONJURATOR

Pe partea de dezvoltare sustenabila si protectia mediului inconjurator, compania a implementat urmatoarele politici interne:

  • Carta achizitiilor sustenabile – comunicata si impartasita cu furnizorii de produse si servicii cu care compania colaboreaza;
  • Politica de calatorii de afaceri – limitarea calatoriilor intra si extracontinentale si eliminarea zborurilor la clasa business pentru calatoriilor de scurta durata;
  • Eliminarea produselor din plastic de unica folosinta de pe toate spatiile de birouri;
  • Utilizarea de produse de papetarie din hartie si/sau plastic reciclate;
  • Activitati periodice de sustinere a mediului – plantare de copaci, strangere de gunoaie si curatarea naturii, ziua pamantului, ziua mediului;
  • Campanii periodice de comunicare pentru incurajarea activitatilor individuale de protectie a mediului si reducere a emisiilor de carbon;
  • Politica de utilizare a hartiei si imprimare a documentelor – limiteaza consumul de hartie/cerneala;
  • Politica de utilizare a aplicatiilor informatice in cloud si reducerea consumului de eneergie electrica;
  • Flux dedicat de reciclare selectiva a deseurilor pe spatiile de birouri (menajer/plastic/hartie/deseuri electronice/baterii);
  • Colaborare cu ONGuri pentru reintroducerea in circuitul de consum a echipamentelor electronice/pieselor de mobilier uzate (donatii catre scoli/biblioteci/autoritati locale etc);
  • Dotarea spatiilor de birouri cu sisteme de aer conditionat si iluminat moderne, ergonomice si de consum energetic redus (LED, timere, aer conditionat etc).

 

De asemenea, SG EBS este interesata de crearea si mentinerea unei culturi organizationale bazate pe protejarea si respectarea planetei, incurajand prin campanii specifice (plantare copaci, strangere de deseuri, ziua pamantului, ziua mediului etc) un comportament responsabil fata de mediu al angajatilor si colaboratorilor, atat in viata profesionala, cat si in viata privata. Credem ca schimbarea comportamentelor individuale si de grup va contribui la o atitudine responsabila fata de planeta pe termen mediu si lung.

 

Prin actiunile intreprinse si politicile implementate la nivel de companie, SG EBS a contribuit la imbunatatirea urmatorilor indicatori cu impact asupra mediului si reducerii emisiilor de gaze:

  • Reciclam peste 56% din deseuri produse in spatiile de birouri;
  • Prin reducerea volumului de calatorie, am scazut amprenta de CO2 cu 363 tone;
  • Am reciclat 127 kg de echipamente IT re-introducandu-le in economia sociala (scoli, biblioteci publice, case de copii);
  • Folosim produse de papetarie 100% reciclate;
  • Am scazut cu 64% consumul de plastic si am reciclat peste 450 de kg de plastic;
  • Am redus cu 15% consumul de energie electrica per angajat;
  • Avem 85% aplicatii IT in cloud.

 

2.8      GENERALITATI

HC EVOLUTION & DIVERSITY:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALTE EVENIMENTE CARE TE-AR PUTEA INTERESA